Społeczeństwo InwestorówTen blog znajduje się w serwisie niepodległy.pl
Dowiedz się więcej.

« niepodległy.pl
podobna tematyka
Platformy samoregulacji (Internet, technologie)
 strona główna działy tagi szukaj 
Internet, technologie2019.07.16 12:54 07.22 05:21

Internet Ludzi

   
 
Humanizacja gospodarki opartej na wiedzy wymaga obok wprowadzania platform cyfrowej integracji rzeczy, wprowadzania również platform cyfrowej integracji ludzi.
 
1. Cyfrowa dynamizacja komunikacji stawia nas przed pytaniem o ustrój wolności gospodarowania. Najważniejszym zakresem zmian będzie ustrój usług społecznych, gdzie opłacana praca komercyjna może być coraz częściej zastępowana dobroczynną pracą solidarną.
 
2. Należy się obawiać, że jeżeli do systemu usług społecznych nie wprowadzimy nowych narzędzi, instytucji i polityk wsparcia pracy powodowanej solidarnością międzypokoleniową, cyfryzacja medycyny może się stać procesem cybernetyzacji systemu ochrony zdrowia, wykorzystującym platformy cyfrowego wsparcia gospodarowania, określane jako Internet Rzeczy (IR, IoT), do politycznego stosowania zasady Sterowanie zdrowiem, prowadząc cały system gospodarowania do cyber-niewolnictwa.
 
3. Alternatywą dla takiego końca wolności, jest wykorzystanie cyfrowej medycyny do procesu humanizacji ochrony zdrowia zgodnie z zasadą Samopomocy zdrowia, w oparciu o wykorzystanie potencjałów solidarności międzypokoleniowej dla solidarnego rozwoju wiedzy.
    
4. Analogiczna alternatywa stoi przed zmianami systemu powszechnej edukacji, gdzie na skutek cyfrowego otwarcia zasobów wiedzy, nie tylko zmienia się relacja ucznia i nauczyciela, ale dodatkowo wymogiem efektywnego gospodarowania staje się konieczność edukacji przez całe życie. Tu również nastąpić może albo proces cybernetyzacji, polegający na wyłącznym stosowaniu platform cyfrowego wsparcia mechanizmów samoregulacji usług, określanych pojęciem Internet Rzeczy albo proces humanizacji powszechnej edukacji zgodnie z zasadą Samokształcenia w rodzinie, w oparciu o dodatkowe wykorzystanie potencjałów solidarności międzypokoleniowej dla solidarnego rozwoju wiedzy.
    
5. Uczenie i leczenie jako kluczowe obszary usług społecznych, wymagają zatem wprowadzenia nowego ustroju solidarnego rozwoju wiedzy, wykorzystującego potencjały narodowej samorządności edukacyjnej. Co opisałem w tekście Narodowa Samorządność Edukacyjna //si.neon24.pl/post/149662,narodowa-samorzadnosc-edukacyjna i przedstawia rysunek 1.
 Rys. 1. Samorządowa integracja uczenia i leczenia. Opracowanie własne Andrzej Madej.
6. Cyfrowe zwiększenie dynamiki i efektywności uczenia i leczenia powodowane jest coraz powszechniejszym wykorzystywaniem platform cyfrowej integracji wsparcia mechanizmów samoregulacji usług społecznych określanych jako Internet Rzeczy. Należy przewidywać, że efektywność współpracy ludzi i instytucji dla powiększania cyfrowych zasobów bogactwa narodowego, odpowiednio do zasady solidarnego rozwoju wiedzy, wymagać będzie również zastosowania przez administrację publiczną platform cyfrowej integracji wsparcia określonych terminem Internet Ludzi (IL, IoP).
    
7. Strategie rozwoju ustrojów powszechnej edukacji i ochrony zdrowia, wymagają zatem wprowadzania innowacji w formie platform wsparcia mechanizmów samoregulacji usług, zarówno w warunkach wykorzystania cyfrowych czujników do rozpoznawania stanu obserwowanych zjawisk (Internet Rzeczy) jak i w warunkach osobistego rozpoznawania stanu obserwowanych zjawisk przez ludzi (Internet Ludzi). 
 
Rys. 2. Platformy cyfrowego wsparcia mechnizmów samoregulacji usług społecznych. Opracowanie własne Andrzej Madej.
   
8. Oba typy platform realizują cztery rodzaje funkcji, z tym że w zakresie internetowego przesyłania i przetwarzania danych są to rozwiązania tożsame, korzystające z dostępnych możliwości Internetu, natomiast w zakresie recepcji rzeczywistości, samoregulacji i koordynacji efektywności, są to rozwiązania różne odpowiednio do rodzaju potrzeb zaspakajanych przez instytucję stosującą daną platformę.
 
9. W zakresie potrzeby Narodowej samorządności edukacyjnej rekomendowanymi instytucjami koordynacji solidarnego rozwoju wiedzy są gromadzkie Kluby Rozwoju Polski, Gminne Rady Seniorów, Powiatowe Rady Nestorów. Strategia humanizacji cyfrowego gospodarowania powinna przewidzieć wsparcie tych instytucji w zakresach autoryzacji i aktywizacji przez biblioteki publiczne, domy kultury, muzea, kluby sportowe, szkoły.
 
Rys. 3. Instytucje samorządowych mechnizmów samoregulacji usług społecznych. Opracowanie własne Andrzej Madej.
 
10. Należy się spodziewać, że wprowadzanie platform Internetu Ludzi, jako kolejnej fazy cyfryzacji usług społecznych, wykorzystujących platformy Internetu Rzeczy szczególnie w zakresie ochrony zdrowia, będzie się odbywać poprzez podejmowanie inicjatyw gospodarczych, odpowiednio do powodowanych przemianami kulturowymi procesami rozwoju narodowej samorządności edukacyjnej.
 
 
Uważam, że wprowadzenia pojęcia „Internet Ludzi” dla dopełnienia pojęcia „Internet Rzeczy” w procesie humanizacji cyfrowej gospodarki, przywołuje pamięć powiązania solidarności i samorządności dla wolności gospodarowania w historii Polski.
 
 
-----------------------
Opis pojęć
Internet Ludzi – zespół platform cyfrowej integracji mechanizmów samoregulacji usług społecznych, obejmujących funkcje recepcji rzeczywistości wykonywane z udziałem osób fizycznych, internetowe funkcje przesyłania i przetwarzania danych oraz funkcje samoregulacji i koordynacji wykonywane z udziałem instytucji samorządu edukacyjnego.
 
Internet Rzeczy – zespół platform cyfrowego wsparcia mechanizmów samoregulacji usług społecznych, obejmujących funkcje recepcyjne wykonywane przez elektroniczne czujniki, internetowe funkcje przesyłania i przetwarzania danych oraz funkcje samoregulacji wykonywane przez urządzenia sztucznej inteligencji z oraz funkcje koordynacji wykonywane z udziałem osób zarządzających.
 
 
Czytelniejsze wersje rysunków znajdują się na mojej witrynie  https://www.viavistula.eu/2019/07/16/internet-ludzi/ 

 
392 odsłony  średnio 5 (2 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: Internet Ludzi, Samorządność, Samokształcenie w rodzinie, Samopomoc zdrowia.
Re: Internet Ludzi 
GPS, 2019.07.16 o 13:40
Wdrożenie jakichkolwiek innowacji czy reform w zakresie edukacji czy służby zdrowia to gigantyczna robota dla wielkiego sztabu zorganizowanych ludzi i to wcale nie merytorycznie ogarniających temat, ale potrafiących działać politycznie. Bo na te dziedziny monopol ma państwo. Trzeba więc działać poprzez Sejm zmieniając prawo i poprzez ministerstwa realizując je. To jest bez sensu. Jak już ktoś będzie potrafił zorganizować taką potężną siłę polityczną, to lepiej by zadziałał tak, by wyciągnąć edukację i służbę zdrowia z brudnych łap reżimu i ją uwolnić, sprywatyzować i pozwolić działać na wolnym rynku. Wtedy powstanie wiele sieci szkół i szpitali i będzie miejsce na działanie dla ludzi pragnących zrobić jakieś merytoryczne zmiany. Oni po prostu założą prywatny szpital czy szkołę i w niej wdrożą wszelkie innowacje cyfrowe. I jeśli to się okaże dobre, to zdobędzie dużą część rynku, albo nawet całość, bo inni zaczną to naśladować. Moim zdaniem to jedyna droga. Wszelkie działania odgórne, centralne, totalne, będą zawsze złe i szkodliwe, nawet gdyby były idealne i najlepsze. Bo nigdy nie zrozumiemy, że to jest najlepsze, gdy to nie pokona gorszego na polu merytorycznym. Wtedy zawsze to gorsze może wrócić, bo wygra na polu politycznym.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Wyznawcy wolnorynkowcy 
Piotr Testowicz, 2019.07.16 o 13:55
A Pan dalej bije w ciemno pokłony przed bożkem "wolnego rynku"? Nie czas uzgodnić światopogląd z rzeczywistością? "Powstanie wiele sieci szkół i szpitali" - albo i nie powstanie. Młodzi wygadani od K*rwina zaczynają już przyznawać, że rozziew między libertastycznymi bon-motami a rzeczywistością nie da się dłużej ignorować. Przykład: +www.youtube.com A poza tym „nic tak nie leczy z korwinizmu-mikkizmu, jak trzy tygodnie współpracy z Mistrzem” - zasłyszane z pierwszej ręki. Amicus Plato, sed magis amica veritas. Pozdrawiam.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
GPS, 2019.07.16 o 13:55
Nic o żadnym korwinizmie-mikkizmie nie napisałem, więc ten komentarz jest od czapy. Zalecam merytoryczne odpowiedzi. A rzeczywistość tymczasem jest taka: +www.polityka.pl
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
Piotr Testowicz, 2019.07.16 o 14:13
Mieszanie żądzy zysku i etyki jest niezasadne. Podważa je zarówno logika, jak i empiria (choćby Anglia czasów rewolucji przemysłowej).

Jaką merytoryczną wartość ma dla tej dyskusji podany przez Pana link? Żadną. Bo to, że jest źle, wcale nie dowodzi, że jeśli będzie inaczej, to koniecznie lepiej. Ba! Nawet obecna sytuacja w ochronie zdrowia jest efektem "wolnego rynku": różnych mafii, układów, zadłużaczy szpitali, cwanych biurokratów i big-pharmy. To realny wolny rynek, a nie wolny rynek z różanych rojeń. Dzień dobry!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
GPS, 2019.07.16 o 14:54
Liczy się tylko etyka – zysk nie ma nic do rzeczy. Więc kompletnie nie ma znaczenia czy obecny system działa, czy nie, i jak go można zreformować. Ważne jest tylko to, że jest niemoralny. Gdy zachowa podstawy, czyli państwowość, to żadna reforma tej niemoralności nie zlikwiduje. Jedynie moralne są rozwiązania wolnościowe, czyli całkowita prywatyzacja służby zdrowia i edukacji i rozdział tych dziedzin od państwa. Wszystko inne jest niemoralne, bo oparte o nieusprawiedliwioną przemoc. Tu więcej na ten temat: +www.salon24.pl
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
Piotr Testowicz, 2019.07.16 o 15:19
To nie jest "przemoc", tylko zorganizowanie się.
Pan chciałby wylać dziecko z kąpielą, bo dziecko beczy, a woda brudna.
Właśnie dlatego, że liczy się etyka, nie można ustawić wszystkiego pod kątem żądzy i sprawności w zdobywaniu zysku. A do tego się ta Wasza wizja sprowadza. I, jak wspomniałem, była już sprawdzana.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
GPS, 2019.07.16 o 22:54
Środki na państwową edukację i służbę zdrowia są odbierane obywatelom przemocą. To jest rzeczywiście zorganizowana przemoc, co czyni ją jeszcze bardziej niemoralną. Zysk, czy sprawność w jego zdobywaniu, jest sam w sobie moralny - przestaje być, gdy jest realizowany przemocą. Cele nie usprawiedliwiają środków. Nie ma znaczenia czy ktoś coś robi dla zysku, czy dla dobra wspólnego - o niemoralności świadczą środki, czyli użycie przemocy. System państwowej edukacji i służby zdrowia jest po prostu niemoralny - i to, że ten rozbój jest powszechny w niczym tego zła nie usprawiedliwia. Nie ma znaczenie, że te systemy działają w dobrych celach - niemoralne są dlatego, że stosują złe środki. Nie ma znaczenia, że prywatnie i dobrowolnie te cele byłyby realizowane dużo lepiej i taniej - ważne, że środki są niemoralne. Byłoby to złe, a zatem do likwidacji, nawet gdyby państwo jakimś cudem, co się nigdy nie zdarzyło, zorganizowało to lepiej. Utylitaryzm jest niemoralny w świetle naszej moralności chrześcijańskiej.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
Piotr Testowicz, 2019.07.16 o 23:01
Przychodzi do Pana trzech "Ruskich" w dresach i zabiera Panu "na edukację i służbę zdrowia"? No, to ma Pan pecha, bo jakoś do reszty Polaków nie przychodzą i im nie zabierają. Ludzie się tak zorganizowali, bo chcą. A Pan chce im tego zabronić? Ot, księżycowa "logika" tzw. wolnościowców. A biurokracji też Pan chce zakazać bycia biurokracją? Przecież w ciężkiej konkurencyjnej walce sobie to wypracowali.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
GPS, 2019.07.16 o 23:58
Nie! Przychodzi do mnie Polak i mi siłą zabiera owoce mojej uczciwej pracy - i nie ma znaczenia na co przeznacza, czy na edukację, służbę zdrowia czy swoje uciechy. Nawet nie przychodzi, a tylko grozi, że przyjdzie. Nikt tej przemocy nie chce. Chcą tego tylko urzędnicy, którzy z tego niemoralnego działania czerpią zyski. Ludzie się tak nie zorganizowali - to zostało nam narzucone siłą, z góry, przemocą, na skutek podbojów militarnych. Nikomu nie chcę zabronić oddawania swojego tym darmozjadom. Jak chce, niech odda. Ja tylko stwierdzam, że gdy ktoś nie chce oddać, a zabierze się mu siłą, wbrew jego woli, to, co sobie wypracował, to jest to niemoralne. Po prostu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
interesariusz, 2019.07.16 o 23:59
a czyj to pomysł, czyja decyzja, że nie można zdowywać "zysku" przemocą, ale można podstępem, cwaniactwem, sprawnością w wykorzystywaniu innych, budową sprawnego systemu wyzysku?

2
Dlaczego zorganizowana przemoc ma być mniej moralna od niezorganizowanej? Chyba przemyślana nie jest tak dokuczliwa, niż ta chaotyczna.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wyznawcy wolnorynkowcy 
GPS, 2019.07.17 o 00:10
Niczego nie wolno zdobywać przemocą i podstępem. Cwaniactwem można. Sprawnością w uczciwym wykorzystywaniem innych można, w nieuczciwym nie można. Budowaniem systemu wyzysku nie można. Taka jest nasza chrześcijańska moralność. Naszej cywilizacji nikt konkretny nie wymyślił, to był długotrwały proces, w którym różni ludzie mieli różny wpływ.

Zorganizowana przemoc jest bardziej niemoralna.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi   
Andrzej.Madej, 2019.07.16 o 15:34
Co do politycznego działania poprzez Sejm - Rząd, rzeczywiście wyda się to daremnym trudem.

Polityczne i akademickie linie oporu elit dla modernizacji służącej człowiekowi a nie cybernetyzacji (centralizacji, kapitalizacji) leczenia i uczenia są rzeczywiście bardzo mocne. Właściwie przy znanej nam jakości debaty politycznej w Polsce nie do pokonania.
I nie ma co liczyć na zmiany / poprawę .
Podobnie jak Pan widzę szansę w kontekście inicjatyw komercyjnych. Tyle że bardzo selektywnych.

Na przykład, tak jak wspominam w tekście, bardzo szczegółowo widzę zagadnienie wsparcia powiązania solidarności i samorządności poprzez nowe zadania / usługi publicznych bibliotek.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi 
GPS, 2019.07.16 o 23:00
Moim zdaniem rozwój techniki, szczególnie cyfrowej, rozwój Internetu, sztucznej inteligencji, robotyki etc... spowoduje, że państwa, a zatem działania przemocowe, w sposób naturalny przegrają konkurencję z rozwiązaniami wolnościowymi. Więc przede wszystkim należy działać bez oglądania się na państwo, w tym samorządy. Samorządność i solidarność oczywiście tak, ale prywatna.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi 
Piotr Testowicz, 2019.07.16 o 23:04
Pan by sprywatyzował wszystko i zindywidualizował wszystkich? A na to przyjdzie pięciu, którzy dla własnego interesu się skrzyknęli we wspólnotę - i wygrają z naiwnymi. I może dlatego, na zasadzie mechanizmów doboru ewolucyjnego, wolnościowców jest tyle, co pieprzu w zupie. Co poddaję pod rozwagę... Ale może Pan jest po prostu niepoprawnym marzycielem, i chce takim pozostać?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi 
interesariusz, 2019.07.17 o 00:04
podobnym rozwiązaniem wolnościowym jest zbój z paralizatorem, działa niezależnie od państwa i ma zysk.

Wszystko da się wykorzystać na różne sposoby. Nie wiemy, do czego postęp techniczny zostanie wykorzystany.

Obawiam się, że państwa będą silnym konkurentem. Jak na razie CIA i inne trzymają się dobrze,i rozwój sztucznej inteligencji im nie przeszkadza, wprost przeciwnie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi 
GPS, 2019.07.17 o 00:20
Tak, reżim się jeszcze trzyma, ale jego upadek jest nieuchronny. Zacznie się od tego, że dzięki postępowi technicznemu, nie będzie w stanie zapanować nad swoim monopolistycznym systemem finansowym.

Tak, zbój z paralizatorem działa niezależnie od państwa i może mieć z tego zysk. Podobnie kobieta z paralizatorem, która broni się przed tym zbójem, też działa niezależnie od państwa i chroni swoje życie i mienie. Więc działanie niezależne od państwa może być dobre lub złe. W omawianym przypadku dotyczącym edukacji i służby zdrowia jest dobre, tak jak tej kobiety z paralizatorem. A działanie państwa jest złe, tak jak tego zbója.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi   
Andrzej.Madej, 2019.07.17 o 05:45
Pojawiają się nowe narzędzia bezpośredniej opresji. Nie z arsenału Internetu Rzeczy ale z arsenału Sztucznej Inteligencji.
Myślę o "deepfakes" i perspektywie wykorzystania go m.inn. do manipulowania politycznymi wyborami. +businessinsider.com.pl

Demokracja bez wartości stanie się swoim (deepfakowym) zaprzeczeniem.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi   
Spiritolibero, 2019.07.16 o 19:43
Witam serdecznie świetnego Autora :))
Pozdrawiam!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Internet Ludzi dla SL   
Andrzej.Madej, 2019.07.16 o 19:49
I ja kłaniam się gospodarzowi, łasy jak każdy na komplementy :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło
najnowsze komentarze
Re: Cyfryzowanie Temidy
Andrzej.Madej → miarka
Re: Cyfryzowanie Temidy
miarka → Andrzej.Madej
Re: Cyfryzowanie Temidy
Andrzej.Madej → miarka
Re: Cyfryzowanie Temidy
miarka → Andrzej.Madej
Re: Piramida wartości
miarka → Andrzej.Madej
Re: Piramida wartości
Andrzej.Madej → miarka
Re: Piramida wartości
miarka → Andrzej.Madej
Re: Piramida wartości
Andrzej.Madej → miarka
Re: Piramida wartości
miarka → Andrzej.Madej
Re: Piramida wartości
Andrzej.Madej → miarka
Re: Piramida wartości
miarka → Andrzej.Madej
Re: Piramida wartości
miarka → Andrzej.Madej
Re: Piramida wartości
Andrzej.Madej → miarka
Re: Piramida wartości
miarka → Andrzej.Madej
więcej…