Społeczeństwo InwestorówTen blog znajduje się w serwisie niepodległy.pl
Dowiedz się więcej.

« niepodległy.pl
podobna tematyka
Pogrzeb Oscara (Gospodarka, ekonomia)
Kochać lokalnie - Myśleć globalnie (Gospodarka, ekonomia)
Pomiary Internetu Ludzi (Gospodarka, ekonomia)
Bezbronne Dziedzictwo (Gospodarka, ekonomia)
Krakowska Agora Zdrowia (Gospodarka, ekonomia)
Strategia Solidarności międzypokoleniowej (Gospodarka, ekonomia)
Czas rozpoznawania potrzeb (Gospodarka, ekonomia)
Orzeł sieci (Gospodarka, ekonomia)
Do przodu Polsko (Gospodarka, ekonomia)
Sztuka leczenia pięknem (Kultura i sztuka)
 strona główna działy tagi szukaj 
Gospodarka, ekonomia2021.02.08 12:16 02.24 22:20

Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej

   
 

Zachowanie wolności i solidarności gospodarowania wymaga wprowadzenia nowych instytucji infrastruktury.


 
Cyfrowe poszerzenie kultury
Przedstawiony w tekście Strategia solidarności międzypokoleniowej https://si.neon24.pl/post/159593,strategia-solidarnosci-miedzypokoleniowej zestaw pięciu Petycji , które w grudniu przesłałem do ministerstw współodpowiadających za rozwój Polski, wynika z praktyki uczenia i leczenia. Dlatego kluczowe instytucje tych Petycji, zarysowane na rysunku 1 w prawym kole ZAMIERZENIA odpowiadają na potrzeby nowych powinności i kompetencji w systemach edukacji przez całe życie oraz ochrony zdrowia.
Rys. 1. Obszary refleksji cyfrowej modernizacji Społecznej gospodarki rynkowej. Opracowanie własne Andrzej Madej.
Zestawione propozycje są wnioskami ze społecznych rozważań możliwych efektów cyfrowego poszerzenia czasu, przestrzeni oraz pamięci naszej kultury. Nowych możliwości poznania w różnych wymiarach naszego życia.
W tym przede wszystkim w kulturze gospodarowania, która zgodnie z Europejskimi i Polskimi regulacjami powinna zmodernizować ustrój społecznej gospodarki rynkowej. W środkowym kole wskazuję na trzy moim zdaniem kluczowe dla modernizacji procesy zmian w zakresach motywowania pracy, wprowadzania innowacji i określania wspólnych wartości.
Refleksja nad rozpoznaniami
Zestawione w środkowym kole trzy procesy zmian, wymagają krytycznej refleksji ekonomicznej. Pomimo kilku prób, nie udało mi się do tej pory zainteresować naukowców oceną ich znaczenia dla dobrostanu społecznego.
Po uzyskaniu kilka dni temu życzliwej odpowiedzi na swoją piątą Petycję z Ministerstwa prowadzącego prace programowe nad strategią rozwoju Polski, na rysunkach 2, 3 i 4 przedstawiam ramy refleksji wskazanych procesów zmian. Refleksji respektującej oparcie polityk rozwoju na paradygmacie solidarny rozwój wiedzy.
Rys. 2. Proces rozwoju dobroczynnego motywowania pracy. Opracowanie własne Andrzej Madej.
Pierwsza z przedstawionych do refleksji procesów zmian, dotyczy zagadnienia pracy. I nawiązuje do postawionego przez księdza Czesława Bartnika, jednego z gigantów Lubelskiej szkoły personalizmu, postulatu wprowadzenia „pracodzielności” do zestawu cnót kardynalnych cywilizacji łacińskiej.
Pracodzielności obejmującej zarówno pracę komercyjną jak i pracę dobroczynną, wyprowadzaną z zasady solidarności międzypokoleniowej. Fakt, że pomimo swojego fundamentalnego znaczenia dla wolności i solidarności, praca dobroczynna prze wieki znajduje się na absolutnym marginesie refleksji ekonomicznej, wynika z ułomności stosowanych ilościowych narzędzi badawczych.
Współczesne możliwości wykorzystania jakościowych narzędzi badawczych mogą przełamać tą barierę. Dzięki czemu możliwe będzie ekonomiczne weryfikowanie i polityczne wartościowanie skuteczności programów ułatwiających zastępowalność pracy komercyjnej pracą dobroczynną.
A w konsekwencji precyzyjne określenie naturalnych źródeł motywacji pracy dobroczynnej. I objęcie ich pomocniczego wsparcia politykami społecznymi.
Rys. 3. Proces rozwoju popytowego wprowadzania innowacji. Opracowanie własne Andrzej Madej.
Drugim z kluczowych procesów zmian jest wprowadzanie innowacji. Korzystające coraz częściej z cyfrowych platform społecznościowych i technologii elektronicznego handlu.
Każdorazowe wprowadzanie innowacji wymaga rozpoznania potrzeb i rynku, służące określeniu realnej wartości naszych propozycji dla użytkowników. W warunkach gospodarki opartej na kapitale, skuteczność podażowego wprowadzania innowacji opiera się na angażowaniu środków w promocję, w tym budowanie oczekiwań (emocji) uczestników rynku.
W warunkach gospodarki opartej na wiedzy, użyteczność coraz większej liczby produktów zależy od kompetencji ich użytkowników. Stąd wprowadzanie innowacji wymaga edukacji, celem podnoszenia umiejętności korzystaniu z produktów lub usług.
To wytracanie skuteczności emocjonalnej formacji pragnień na rzecz skuteczności edukacyjnej formacji potrzeb, esencjonalnie określane jest jako przechodzenie z Ekonomii pragnień do Ekonomii potrzeb. Z uznaniem znaczenia fenomenu solidarności dla racjonalności gospodarowania na równi z fenomenem rywalizacji.
Rys. 4. Proces rozwoju demokratycznego wartościowania wspólnot . Opracowanie własne Andrzej Madej.
Trzeci z kluczowych procesów zmian gospodarczych dotyczy stanowienia wspólnego dobra, czyli polityki. Proces zmian odpowiadających przesuwania znaczenia komunikacji wertykalnej na komunikację horyzontalną.
Cyfrowa interaktywna komunikacja pozwala na powiększanie zakresów bezpośredniego uczestnictwa rządzonych w regulowaniu działalności wspólnot politycznych i kontrolowaniu rządzących. Po wprowadzeniu nowych cyfrowych platform dla systemu wiarygodnego głosowania, procedury obywatelskiego wartościowania wspólnego dobra, powinny otworzyć nowe wymiary satysfakcji z wolności politycznych.
W dobrym biegu
Przedstawione dylematy i hipotezy nie mieszczą się w głównym nurcie akademickiej refleksji ekonomicznej. Nurcie, który zgodnie z logiką komercyjnego rozwoju wiedzy, kierunkowany jest przez administrację publiczną oczekiwaniami ograniczania ryzyk.
Pandemia, wzmocniła jeszcze te aspiracje, prowokując władze do centralizacji zarządzania różnymi obszarami gospodarowania. Co potwierdzają publiczne zapowiedzi podporządkowania rządowi szpitali powiatowych czy wprowadzenia bezpośredniej kontroli edukacji szkolnej.
Nie widać też politycznego zainteresowania poprawą jakości mechanizmów głosowania. I to pomimo spektakularnego ujawnienia w Polsce i w USA groźnych skutków słabości procedur wyborczych dla stabilności państwa.
Podejmując zatem strategię spokojnego truchtu w stronę błękitnych oceanów cyfrowo zhumanizowanej gospodarki solidarności, trzeba się spodziewać spotkania z tsunami państwowego interwencjonizmu.
Intencją tego tekst jest zaproszenie do tego biegu posiadaczy stosownych parasoli.
 

 
156 odsłon   (brak ocen)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: ekonomia potrzeb, praca dobroczynna, solidarność międzypokoleniowa.
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
miarka, 2021.02.08 o 15:41
Ciekawy tytuł, porywająca zajawka (żebym ja tak umiał w swojej pisaninie) :-)
Reklama dźwignią handlu. W bełkocie pluralizmu (niestety nie idei a ideologii), wszystko co wyraźne a wiec i jednoznaczne i niesprzeczne trzeba cenić co najmniej podwójnie.


"... zmodernizować ustrój społecznej gospodarki rynkowej"

- Czy coś tu można zmodernizować"?
- Czy modernizacja nie pozostaje herezją wyklętą przez Kościół"?
JP II lansował społeczną gospodarkę rynkową ale wbrew modernizmowi.
Modernizm to ideologia "zmiany dla zmiany", a więc totalitaryzm i "człowiek (szatan) - ważniejszy jak Bóg". - Herezja i to do potęgi.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej   
Andrzej.Madej, 2021.02.08 o 16:12
Różni są czytelnicy, czasami amatorsko próbuję sprawdzać odbiór słów.

Przez dłuższy czas zamiast terminu "modernizacja" używałem terminu "humanizacja". I ciągle bardziej mi się podoba, choć ma ten nieznośny francuski nalot.
Szczęśliwie za JPII uważam że Polskie Oświecenie a zatem i humanizm mają inne źródła i owoce, zatem nie ma specjalnych powodów do zahamowań.
Ale ...

Bez spójnego aksjologicznie ośrodka akademickiego, trudno o dojrzałość i stabilność językową.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Porażające 
interesariusz, 2021.02.08 o 18:17
terminy "humanizacja" i "modernizacja" używa Pan zamiennie?

już nic nie mogę dodać.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
interesariusz, 2021.02.08 o 16:53
Ta zajawka, przed którą chylisz czoła, to

"Zachowanie wolności i solidarności gospodarowania wymaga wprowadzenia nowych instytucji infrastruktury." ?

To może przetłumacz ją na zrozumiały język.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
miarka, 2021.02.09 o 10:43
Przede wszystkim to wolność jest niezbędna po to żeby gospodarowanie było sensowne, żeby wystąpiły automatyczne, naturalne samoregulacje.
Do tego jak wolność to i nieodłącznie z nią związana odpowiedzialność za podejmowane decyzje, ale i równość i braterstwo (w tym solidarność przedsiębiorców w walce ze wspólnie odczuwanymi przeciwnościami i wspólnymi wrogami, w tym solidarność międzypokoleniowa o którą tak się upomina Autor).
Ponieważ wchodzą w rachubę wspólne akcje, to jest i potrzeba wspólnie użytkowanej infrastruktury czy instytucji organizacyjnych.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
interesariusz, 2021.02.09 o 14:13
Zajawki nie kumam, równie dobrze mogłaby być napisana po chińsku,

nie przetłumaczyłeś jej na ludzki język,

a twoje tezy są dla mnie absurdalne.

Sensowność gospodarowania zależy od gospodarującego, a w przypadku kolektywu od kierownictwa. Wolność nie ma tu nic do rzeczy.

Z tego samego powodu wolność nie jest niezbędna do tego, aby wystąpiły "samoregulacje" gospodarowania.

To, że wolność wymusza odpowiedzialność, między bajki zwierzęce włożę. Tego gatunek musi się uczyć miliony lat, i może ludzkość za milion lat taki stan osiągnie.

A już najlepsza jest "solidarność" przedsiębiorców!!!!! Solidarność konkurujących. Che che, możliwa jest jedynie zmowa aby oskubać klientów.

Solidarność międzypokoleniowa to dość wyszukane pojęcie. Świat od tego odchodzi. Solidarności względem starszego pokolenia już od dawna nie ma, a i solidarność w stosunku do potomków też odchodzi do lamusa.

A jakież to "wspólne akcje" wchodzą w rachubę. Co one mają załatwić, oprócz kasy dla geszefciarzy?

Infrastruktura jest oczywiście potrzebna, na tym polega rozwój cywilizacji. Ale mądrale biorą kasę za funkcjonalny regres, jak np. podwójne przystanki tramwajowe.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
miarka, 2021.02.09 o 14:33
Ty nawet dobrze mówisz, bo takie są trendy, tyle że u globalistów i u korporacji prywatnych z aspiracjami globalnymi - i wynaturzonych, i niemoralnych i antyludzi.
- Pójść za tym co piszesz, to i pójść za nimi, a może nie tyle pójść co popłynąć w zatrutym ścieku - jak martwe ryby.
Jak otrzeźwiejesz z amoku w którym uznajesz to za nieuchronne, to się zastanów jak można się jeszcze przed takim myśleniem, czy raczej taką mentalnością obronić koniecznie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Infrastruktura społeczna 
interesariusz, 2021.02.09 o 14:41
Uciekasz cały czas z tematu, ponadto, piszesz mając z tyłu głowy jakieś oceny. Wybacz, ale w tym tonie, to ja nie mam ochoty.

To ja cały czas, od lat, nawołuję, aby się ratować, ratować społeczeństwo, coś zrobić, jeno bez oszustwa.

A krętacze ze swoją wyrobioną erudycją wszystkich zakrzyczą.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społeczna 
miarka, 2021.02.09 o 14:47
To Ty uciekasz - ja zapraszam do szukania rozwiązań i podejmowania obrony koniecznej.
Podkreślam też że "co było a nie jest nie pisze się w rejestr", a więc nie bałamuć że coś kiedyś robiłeś.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społeczna 
interesariusz, 2021.02.09 o 18:43
proponuję przeczytać tą wymianę uwag jeszcze raz.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
interesariusz, 2021.02.08 o 16:51
Nie będąc przekonanym o właściwym rozumieniu pojęcia "społecznej gospodarki rynkowej", przyjmując, że wiem, co to jest "solidarność międzypokoleniowa", natomiast mając wątpliwości co do terminu "strategia solidarności międzypokoleniowej", jako że "solidarność międzypokoleniowa" to byt abstrakcyjny, zakładając, że w "cyfrowym poszerzeniu infrastruktury gospodarowania" chodzi o wzbogacenie infrastruktury o środki informatyczne, chciałbym dopytać przynajmniej o jeden szczegół, tj. Agorę zdrowia, bowiem inne elementy "poszerzenia" budzą zdumienie. Mamy tam "wirtualne podręczniki". Już nie komputerowe, już nie cyfrowe, tyko "wirtualne". Czy będą zawierać chociaż tezy prawdziwe? Kto to zapewni? Albo "gospodarka" kogo, czego, "Solidarności"? Co to jest?

No i wracając do pytania. Cóż to ma być owa "agora zdrowia". Komu ma służyć, i w jakim celu? Nie wątpię, iż koncepcja wynika z pana osobistej "praktyki uczenia i leczenia".

W jaki sposób owa agora zdrowia przyczyni się do tego, aby ludzie byli leczeni dla swojego dobra, a nie podlegali eksperymentom medycznym dla dobra eksperymentatorów, w tym umyślnie zabijani?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej   
Andrzej.Madej, 2021.02.08 o 18:35
O Agorze Zdrowia, czyli Otwartym Laboratorium Kontroli Zdrowia pisałem wiele razy, m.inn. tutaj:
+xn--niepodlegy-i0b.pl

O kompetencjach medycznych tutaj:
+xn--niepodlegy-i0b.pl
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
interesariusz, 2021.02.08 o 18:38
idę o zakład, że obie publikacje nie odpowiadają na zadane pytanie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej   
Andrzej.Madej, 2021.02.08 o 19:35
Pana zabawa w robienie sobie ze mnie worka treningowego zaczyna mnie irytować. Jeszcze trochę i zabronię Panu tu komentować.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
interesariusz, 2021.02.08 o 22:00
proszę bardzo,

chociaż niepokoi mnie, że miesza Pan ministrom w głowach, a potem zwyczajni ludzie, tacy jak ja, dostaną znowu w kość.

Jakoś bronić się musimy, chociaż z głosem społeczeństwa rząd się w ogóle nie liczy, co innego z wynikami sondaży, które przedstawiają wiele do życzenia.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
miarka, 2021.02.09 o 16:46
Parę uwag dotyczących treści notki:
! Gospodarka ma zamierzenia, kultura intencje. Na rys. 1. w miejscu "zamierzeń" powinny być "intencje".
Na tym samym rysunku w pozycji "rozpoznania" mamy 3 pozycje dotyczące rozwoju. Rozwój to intencja gospodarki, i intencja kultury jest stabilizacja.
A mamy wiele spraw do stabilizacji"
- prawda jedyna
- natura
- człowieczeństwo dojrzałe
Bez stabilizowania tych spraw gospodarka służy tylko anarchii i destrukcji, a więc i antykulturze.
W punkcie przesłanki jest chaos. Powinno być "przesłanki dla życia ludzkiego i człowieczeństwa dojrzałego". Wtedy stanie się jasne, że trzeba dopisać i "czas pokoju", i "ochrona lub otwieranie zasobów pamięci", i "pzestrzeń duchowa" oraz "przestrzeń wspólnotowa".

Ponadto rys. 2 i 3 dotyczące rozwoju dobroczynnego i popytowego idą w abstrakcje. Brakuje podejścia racjonalnego w postaci strzeżenia zasobów, obrony koniecznej zasobów ludzkich wspólnot, a więc i sensowności jakiejkolwiek polityki.
Brakuje i rys. 4. "Użyteczności społecznej przedsiębranych działań".
- W końcu dopiero wtedy zaistnieje praca "non profit".

Bez tego to opracowanie nie ma głębi. W społecznościach uczciwych ludzi zawsze było działanie "po kosztach własnych" i "nie dla zysku", i tak naprawdę to zerwanie z tą tradycją zaskutkowało dzisiejszym upadkiem ekonomii światowej. i covidem ze straszakiem "wielkiego resetu" (który przed bandyckim, przedchrześcijańskim Rzymem i tak był co 7 lat, a nadto były tam znoszone nie tylko długi, ale i zniewolenia).

Dobroczynność - owszem, ale gdy nie ma kosztów, ale gdy koszty są to już potrzeba instytucjonalnych rozwiązań dla rozliczenia "non profit" - oczywiście takie rozliczenia nie skutkują podatkami, więc każda żydokomuna będzie się przed tym broniła.

Niestety w dobrze pojętej społecznej gospodarce rynkowej nie ma miejsca ani dla żadnej żydokomuny, ani nawet dla żadnych pośredników.


Zaznaczam że dotychczasowy Rys. 4 jest w ogóle do zrewidowania.
Tu nie chodzi ani o autokrację, czyli faszyzm - ani indywidualistyczny czyli wolnosciowo-liberalistycznyn (czyli syjonistyczny), ani faszyzm grupowo-kolektywny, (czyli komunistyczny) i globalistyczny).
Nie ma czegoś takiego jak "wartościowanie wspólnot" Nad wspólnotami jest tyko Bóg. A On kocha, a nie wartościuje. A on powołuje, a nie dyskryminuje.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
miarka, 2021.02.09 o 23:40
Dodam jeszcze, że w grupie przesłanek na rys. 1 jest "czas spontaniczny" i "czas systematyczny". To mało. Struktura czasu jest głębsza - przede wszystkim przez czas życia na jawie i czas snu.
Chyba każdy musi zauważać że raz czas "mu się dłuży", a raz "biegnie szybciej", a raz emocje są tak silne, że "jakby staje" ("czas emocjonalny").
- Świadomość tych rozróżnień jest też bardzo ważną przesłanką dla naszego rozumienia rzeczywistości i realizmu z poziomu którego podejmujemy swoje decyzje.
W końcu najbardziej to musi nam chodzić o to aby inni nas rozumieli (wieżę Babel to już ludzkość przerabiała) - to dlatego my musimy rozumieć swój czas.
Do tego co prawda nasza praca odbywa się w czasie, ale moc naszych działań jest ponadczasowa (tak jakby czasu nie było). - To stąd (choć popieram) to mam wątpliwości co do "huraoptymistycznego" forsowania cnoty pracodzielności. Ona "sama w sobie" jest nic niewarta. - Podobnie zresztą jak każda z ludzkich cnót. - To tylko nasze sprawności, które nabywamy w trudzie, pracy, czy w podjętym boju.
- - Bo jednak dopiero ponadczasowa intencja (a więc i jej ulokowanie w kulturze) nadaje im wartość.

Niestety mamy i zjawisko "zdrady czasu". Chodzi o "czas wspólnotowy"
- To co dla nas jest najważniejsze to co powinno wiecznie trwać - "TRWAJ CHWILO" niestety idzie wbrew naszym intencjom.
Czy mamy na to wpływ?
Owszem. Na tym polega nasza wolność i odpowiedzialność, a równość i braterstwo mające na przeciwwagę. - Tu trzeba zrównoważenia i zharmonizowania na poziomie duchowym.
- No bo jak to wytłumaczyć, czy przetłumaczyć "na ludzki język" - język przyczyn i skutków?
"Trwaj chwilo" to moc ponadczasowa. - Każda tu uwaga co do tego aby "chwila trwała" to skarb dla normalnych ludzi.
Nie wiem jak Ty to traktujesz, ale u Ciebie jakoś to ginie. (nie zauważasz wagi sprawy ???).
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej   
Andrzej.Madej, 2021.02.10 o 05:38
Dziękuję za Pana uwagi. Przemyślę je i omówię ze znajomymi.
Wówczas odpowiem we właściwej formie.
Pozdrawiam
AM
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej   
Andrzej.Madej, 2021.02.17 o 19:09
Celem tekstu było rozdzielenie trzech perspektyw mojej refleksji nad przemianami w gospodarce, w trosce o zachowanie wolności, solidarności i własności. Takie celowościowe ograniczenie refleksji do przemian w gospodarce, skutkuje skupieniem się na "kulturze poznania". I dalej na kulturze gospodarowania.
Stąd w lewym żółtym kole (rys. 1) są tylko dwa wymiary czasu (Chronos i Kairos) z pominięciem przypomnianego przez Pana czasu wymiaru duchowego (Aion). Ma Pan rację że dla pełniej perspektywy tego trzeciego wymiaru (czas ucieka wieczność czeka) brakuje.

Inne bardzo dla mnie wartościowe Pana zarzuty, też próbowałbym wyjaśnić przyjętym zredukowaniem. Wykorzystam Pana uwagi w kolejnych opracowaniach, które w części będą miały formę półprywatną.
Przekażę Panu o tym informację przez pocztę wewnętrzną tego portalu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
miarka, 2021.02.17 o 22:58
Dziękuję za docenienie. Wydaje się że rodzajów czau może być znacznie więcej, będą więc i ich związki jako nowe czasy.
A nowe byty tej rangi to i możliwości dla władzy.
A z odpowiedzią to się proszę nie spieszy bo chwilowo choruję i na dłuższą aktywność mnie nie stać.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej 
Anna PK., 2021.02.09 o 18:19
Mam pytanie.
Jakich działań, jakiej reakcji, chcialby Pan aby nastąpiła w wyniku Pańskich projektów i propozycji?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej   
Andrzej.Madej, 2021.02.09 o 21:18
Prowadzę różne konkretne rozmowy o nawiązaniu współpracy we wprowadzaniu niektórych propozycji. Jak tylko rozmowy te doprowadzą do formalnych ustaleń, zaraz je przedstawię.

Tak jak już kiedyś napisałem, sądzę że będzie to jeszcze przed początkiem kalendarzowej wiosny 2021.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło
najnowsze komentarze
Re: Odrodzenie staruszków a język polski
interesariusz → Andrzej.Madej
Re: Odrodzenie staruszków
Andrzej.Madej → interesariusz
Re: Odrodzenie staruszków
interesariusz → Andrzej.Madej
Re: Odrodzenie staruszków
Andrzej.Madej → Anna PK.
Re: Odrodzenie staruszków
Anna PK. → Andrzej.Madej
Re: Odrodzenie staruszków
Andrzej.Madej → Anna PK.
Re: Odrodzenie staruszków
Anna PK. → Andrzej.Madej
Re: Odrodzenie staruszków
Andrzej.Madej → Anna PK.
Re: Odrodzenie staruszków
Anna PK. → Andrzej.Madej
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej
miarka → Andrzej.Madej
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej
Andrzej.Madej → miarka
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej
Andrzej.Madej → miarka
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej
miarka → Andrzej.Madej
Re: Infrastruktura społecznej gospodarki rynkowej
Andrzej.Madej → Anna PK.
więcej…